Íàñëîâíà Î íàìà Download Âåçå Êîíòàêò

  

Pregled nemacke stampe | 31.05.2009

Putin preuzima nemacki Opel?

Onlajn izdanja nemacke stampe danas uglavnom pisu o sporazumu nemacke vlade sa kanadskim proizvodacem autodelova Magna da uz podrsku ruske banke pomogne Opelu, izbegne rizik od finansijskog sloma.

Âëàäèìèð Ïóòèí, Îïåë

Zidojce Cajtung pod naslovom Covek koji stoji iza OPEL-a pise: „Rusija postaje glavni ulagac u Opelu. Bez premijera Putina se nista ne desava. Do izrazaja dolazi nova internacionala drzavnih kapitalista. Nije sigurno da li ce smeli plan ikad postati realnost, ali u svakom slucaju pada u oci da niko nije govorio o najbitnijoj velicini, kada je u pitanju saniranje Opela. A ta velicina je ruski premijer Vladimir Putin. Sberbanka, koju kontrolise ruska vlada, ili bolje receno Putin jeste ta koja ce uskoro imati najveci udeo u Opelu. 35 odsto je rezervisano za rusku banku. Toliko poseduje samo jos firma "Dzeneral motors", koji su bili dosadasnji vlasnici Opela“. 

Iz TAZ-a izdvajamo:  „U Magni kazu da ce 2.600 ljudi, ili 10 posto radnika, u Nemackoj ostati bez posla, ali takode najavljuju da ce sve cetiri fabrike nastaviti sa radom. Tu se nista nije promenilo preko noci. U ostalim evropskim fabrikama otkaz ce dobiti izmedu 7.0500 i 8.000 ljudi.
Za vreme dogovora oko sporazuma je i unutar nemacke vlade doslo do velikih nesuglasica. Ministar privrede Karl-Teodor Gutenberg je do kraja predlagao stecaj kao resenje. Na kraju je ipak resio da podrzi sporazum. Merkelova ga je pohvalila, rekavsi da je dobro obavio svoj zadatak, tako sto je "stavio prst u ranu, kako bi skrenuuo paznju na rizik“. 
 

Frankfurter algemajne cajtung pod naslovom Cudno spasavanje Opela“ pise:  „Ministar pirvrede Karl Teodor Gutenberg se do kraja borio kao lav protiv drzavno osiguranog resenja za Opel, ako mozemo da verujemo  njegovim recima. Njegovo negodovanje nije iznenadenje. Trzisna privreda i dalje dobro pristaje konzervativnim politicarima. Bitno je reci da takvo resenje mozda ipak nije razumno: Preduzece poput ovog koje je stvoreno u noci izmedu petka i subote, jos nije postojalo“. 

 
Welt pise da Nemacka potpisuje prazan cek Opelu: „Pregovori koji su trajali nocima, jedan obeshrabreni ministar privrede, tri stranice papira: Opel je zasada spasen, ali rizik za vladu je prevelik. U igri je vise od milijardu evra, a ne postoje garancije za ocuvanje radnih mesta. Izgleda da ce Opel postati bure bez dna“.